Allmänt
Följande villkor är anpassade för internetförsäljning på www.whop.se, som ägs av Invite Europe AB 556595-7593, nedan kallas för “WHOP”.
Med öppen shop menas den del av WHOPs e-handel där konsument och företag utan avtal kan handla med eller utan inloggning och kundnummer.
Beställning
En beställning ingår som ett avtal när WHOP har bekräftat beställningen via e-post. Orderbekräftelsen sker automatiskt utan manuell granskning. Ett avtal anses dock inte vara ingånget förrän slutgiltig bekräftelse på valt betalningssätt har mottagits.
För att kunna genomföra köpet behöver du godkänna våra allmänna villkor.
Har du ej fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontakta [email protected] eller på telefon 0156-168 61. För att få handla på whop.se krävs att du har fyllt 18 år eller har målsmans medgivande.
Priser
I WHOPs öppna shop visas priserna med eller utan moms. Du kan välja att visa priser med eller utan moms. I kundkorgen visas totalt pris för varorna inklusive moms, samt ev. avgifter.
Avbeställning
WHOP strävar efter att behandla din order så fort som möjligt. Så länge din order inte har behandlats går det att avbeställa ordern och stoppa hanteringen. Du avbryter din order genom att kontakta kundtjänst 0156-168 61 eller [email protected].
Observera att WHOP även måste hinna agera på ditt mejl innan ordern börjat behandlas för att kunna avbryta ordern. Om det inte går att avbryta din beställning har vi alltid fria returer i 30 dagar. Kom ihåg att alltid hämta ut din leverans, ej uthämtade debiteras. Se nedan “Ej uthämtat paket”.
Rätt att neka beställning
Vid enskilda tillfällen har WHOP rätt att neka beställningar (exempelvis vid felaktiga personuppgifter eller vid misstänkt missbruk av tjänsten).
Copyright
WHOP reserverar sig för bild- och skrivfel i form av felaktiga pris- och faktauppgifter på webbplatsen, i sälj- och marknadsföringsmaterial (exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation), samt felaktiga priser eller felaktig information angående om en produkt finns i lager. WHOP förbehåller sig rätten att korrigera detta i efterhand i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning.
Färgåtergivning på produktbilderna
WHOP kan inte garantera att återgivning av färgerna på produkterna överensstämmer på grund av skillnader i skärminställningar.
Kundkonto och kunduppgifter
Du som kund ansvarar för att de uppgifter du lämnar till oss i samband med köp är korrekta och fullständiga, du ansvarar också för eventuella felaktiga uppgifter. WHOP är personuppgiftsansvarig för behandlingen av dina personuppgifter i samband med köp. Du kan läsa mer i vår integritetspolicy.
Som kund är du ansvarig för att ingen annan kan använda dina inloggningsuppgifter. Om du misstänker att någon obehörig fått tillgång till dina inloggningsuppgifter ska detta anmälas till kundtjänst [email protected]. Om en sådan anmälan inte gjorts ansvarar du för alla köp som gjorts med dina inloggningsuppgifter.
WHOP förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra din beställning, t.ex. om felaktiga personuppgifter har uppgivits eller om det finns andra sakliga skäl.
WHOP förbehåller sig rätten att stänga av dig som e-handelskund. Vid eventuell avstängning blir du informerad om detta.
Betalningsalternativ
WHOP använder Klarna checkout som betallösning. När du genomför ett köp godkänner du Klarnas villkor samt våra köpevillkor.
Klarna checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vid fakturering varierar kreditgränsen och beräknas när köpet slutförs. Ingen upplysning tas direkt i Klarna checkout utan är beroende av det betalningssätt du valt. Kreditprövning utförs av Klarna vid behov. Om frågekopia kommer att skickas till dig som privatperson, enskild firma och handels-/kommanditbolag. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t.ex. banker. Om kredit inte beviljas behöver du välja ett annat betalningssätt som kortbetalning eller Klarna Direkt, alternativt kontakta Klarna.
Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor.
Faktura
Du kan välja att betala mot faktura via Klarna, du får då 30 dagars betaltid och ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att din order skickas från vårt lager. Vid delleveranser kommer fakturering ske vid mer än ett tillfälle. Fakturan skickas direkt från Klarna till dig som kund.
För att kunna beställa mot faktura måste du ange ditt personnummer som privatperson eller organisationsnummer som företag samt fullständiga och korrekta personuppgifter. Leveransen sker till din folkbokföringsadress eller till företagets registrerade adress.
För frågor gällande din faktura, eller övriga frågor gällande betalningsalternativ, kontakta Klarna.
Dela upp betalningen
Du kan delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetalningen kan delas upp på 6, 12, 24 eller 36 månader alternativt flexibel återbetalning. Du kan när som helst betala resterande del av skulden. Läs mer om villkor och avgifter hos Klarna eller länk i kassan. Sedvanlig kreditprövning görs och avgifter kan tillkomma.
Direktbetalning
Med Klarna direkt betalar du enkelt direkt i kassan med mobilt bank-id. Pengarna dras 1–2 dagar efter att vi skickat dina varor. Aktivera tjänsten genom att logga in på klarna.se och registrera ditt konto.
Kortbetalning
Säker kortbetalning med visa och mastercard/eurocard samt american express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är pci-dss certifierade.
Återbetalning
Återbetalning av hela eller delar av ordern sker med samma betalmedel som valts för betalning av ordern. Har du valt faktura och inte ännu hunnit betala fakturan kommer beloppet justeras automatiskt. Återbetalning sker inom 8 bankdagar.