Betalning och leverans

 

 

Betalningsalternativ

WHOP använder Klarna checkout som betallösning. När du genomför ett köp godkänner du Klarnas villkor samt våra köpevillkor.
Klarna checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vid fakturering varierar kreditgränsen och beräknas när köpet slutförs. Ingen upplysning tas direkt i Klarna checkout utan är beroende av det betalningssätt du valt. Kreditprövning utförs av Klarna vid behov. Om-fråge-kopia kommer att skickas till dig som privatperson, enskild firma och handels-/kommanditbolag. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Om kredit inte beviljas behöver du välja ett annat betalningssätt som kortbetalning eller Klarna Direkt, alternativt kontakta Klarna.

Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarnas kundservice. Du kan även se dina fakturor och dess betalstatus på klarna.se under Mina sidor.

Faktura
Du kan välja att betala mot faktura via Klarna, du får då 30 dagars betaltid och ingen fakturaavgift tillkommer. Fakturan skickas via mejl i samband med att din order skickas från vårt lager. Vid delleveranser kommer fakturering ske vid mer än ett tillfälle. Fakturan skickas direkt från Klarna till dig som kund.

För att kunna beställa mot faktura måste du ange ditt personnummer som privatperson eller organisationsnummer som företag samt fullständiga och korrekta personuppgifter. Leveransen sker till din folkbokföringsadress eller till företagets registrerade adress.

För frågor gällande din faktura, eller övriga frågor gällande betalningsalternativ, kontakta Klarna.

Dela upp betalningen
Du kan delbetala din faktura via Klarna konto. Delbetalningen kan delas upp på 6, 12, 24 eller 36 månader alternativt flexibel återbetalning. Du kan när som helst betala resterande del av skulden. Läs mer om villkor och avgifter hos Klarna eller länk i kassan. Sedvanlig kreditprövning görs och avgifter kan tillkomma.

Direktbetalning
Med Klarna direkt betalar du enkelt direkt i kassan med mobilt bank-id. Pengarna dras 1–2 dagar efter att vi skickat dina varor. Aktivera tjänsten genom att logga in på klarna.se och registrera ditt konto.

Kortbetalning
Säker kortbetalning med visa och mastercard/eurocard samt american express. Inga kortavgifter tillkommer. Inga kortuppgifter lagras hos oss, de sparas hos vår samarbetspartner Klarna. Kortbetalningar som hanteras av Klarna är pci-dss certifierade.

Återbetalning
Återbetalning av hela eller delar av ordern sker med samma betalmedel som valts för betalning av ordern. Har du valt faktura och inte ännu hunnit betala fakturan kommer beloppet justeras automatiskt. Återbetalning sker inom 8 bankdagar.

Leverans

Leveranstid
Normal leveranstid tills paketet finns hos ditt ombud är 1–7 arbetsdagar. Våra egna varumärken ToniLee, Invite och Exakt skickas alltid omgående. 

Leveranskostnader
Vi samarbetar med Postnord för att leverera dina inköp säkert och effektivt. Fraktkostnad tillkommer baserad på leveransmetoden du väljer:

- Postnord Collect (Leverans till ditt närmaste ombud): 59 kr inkl. moms.
- Postnord Home (Leverans direkt hem): 88 kr inkl. moms.
- Postnord Parcel (Företagspaket): 69 kr inkl. moms.

Vi erbjuder dessutom gratis frakt på alla order över 499 kr ink moms. Observera dock att detta erbjudande inte gäller för hemleverans.


Avvikelser
Avvikelser och fördröjd leveranstid kan förekomma vid hög orderingång.

Delleverans
Om större delen av beställningen kan levereras gör vi i vissa fall en delleverans. Ingen extra fraktkostnad tillkommer för delleveranser som sker på vårt initiativ. Du kan undvika att leverans hålls tillbaka från oss genom att beställa lagerförda varor på en egen order och efter utcheckning göra en ny beställning för de varor som inte finns i lager.

Leveransavisering
När ordern är redo att lämna vårt lager kommer du få en leveransbekräftelse via mejl. När ditt paket finns för dig att hämta på utlämningsställe kommer du att få ett SMS till telefonnumret du angivit vid beställning.  

Leveranssätt
För dig som handlar via WHOPs öppna shop levereras med PostNord till närmsta serviceställe. Du kan enkelt välja i kassan vilket serviceställe du vill få ditt paket levererat till. 

Leveransförsening
Om leveransförsening uppstår meddelar WHOP dig detta genom e-post, om det är WHOP som är vållande till förseningen. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för WHOP att fullfölja leveransen, till exempel då WHOPs leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vid en eventuell försening har du rätt av häva köpet eller vänta tills varan är tillbaka på lager.

Ej uthämtat paket
Ditt paket ligger kvar hos ombud i 14 dagar, efter det återsändes paketet till oss på WHOP. Ej uthämtad försändelse debiteras en avgift av f n 150 kr exkl. moms för företag och 150 kr inkl. moms för privatpersoner för att täcka WHOPs frakt- och administrationskostnader. Ny fraktkostnad tillkommer om försändelsen ska skickas på nytt.

Skadat gods
Om en försändelse skadats under transporten, rekommenderar WHOP dig att anmäla detta genast på utlämningsstället och följa PostNords reklamationsrutiner.